CVIČEBNÍ AKTIVITY PRO VÁS ZDARMA!

Jedeme dál


a nic nás nezastaví

Aktuality

sdílet sdílet FOTOGALERIE

JEDEME DÁL - správná výživa 26. 06. 2019

V projektu JEDEME DÁL, kde jsou organizované kurzy aktivní chůze v krásné přírodě v okolí Boleveckých rybníků a účastníky kurzu jsou lidé nad 55+ věku jsme si minule připomněli pitný režim. Dnes si pojďme povědět ještě něco o výživě v tomto věku. Výživa hraje v seniorském věku velmi důležitou roli při udržení si dobrého zdraví. Dochází k zhoršenému trávení, vstřebávání živin, k úbytku svalové hmoty a ubytku fyzické aktivity. Přesto je možné si udržet dobré zdraví i v tomto věku. V první řadě je potřeba organismu dodávat dostatečné množství základních živin, tedy bílkovin, sacharidů a tuků. Úbytek svalové hmoty, můžeme mírnit vyšším příjmem bílkovin, které nalezneme především v mase, rybách, mléčných výrobcích a vejcích. Menší množství bílkovin obsahují také luštěniny, rýže a brambory. Aby byl cílený efekt co nejvyšší, je dobré zvýšený příjem bílkovin kombinovat s pohybovou aktivitou. V našem případě je to právě kondiční chůze. Sacharidy konzumujte především v podobě příloh a vyhýbejte se nadměrnému příjmu především jednoduchých sacharidů, což jsou především sladkosti. Co se týče tuků, tak kromě tuku živočišných používejte také rostlinné zdroje tuků např. olivového či řepkového oleje. Často opomíjenou složkou výživy bývá u seniorů zelenina a ovoce. Při pravidelné konzumaci těchto složek výživy doplníme dostatečné množství antioxidantů, vitaminů a minerálních látek, které sehrávají velmi důležitou roli při udržení si dobrého zdraví.

Tak a můžeme vyrazit. Jen pozor na ta velká horka

Sledujte nás 736 489 755 Napište nám

Copyright 2015 Fit Senior