CVIČEBNÍ AKTIVITY PRO VÁS ZDARMA!

Jedeme dál


a nic nás nezastaví

Aktuality

sdílet sdílet

NORDIC WALKING HOLE A CHŮZE 29. 11. 2016

JEDEME DÁL A NORDIC WALKING CHŮZE

Dnes malinko opustíme od představování prvků na našem fitness hřišti u Kamenného rybníka a řekneme si o základní nástroji, který využíváme při každé tréninkové vycházce a tím jsou NORDIC WALKING HOLE. V příštích příspěvkách si popíšeme Nordic walking chůzi z hlediska technik a to zdravotní, fitness a výkonnostní.

V první řadě je důležité začít se základním popisem Nordic Walking chůze....Jedná se o přirozenou chůzi s aktivním pohybem paží. Tato křížová koordinace během chůze spojená s odrážením holemi je podobná stylu klasického lyžování....čili jednoduše řečeno pravá noha, levá ruka a naopak. Během pohybu rukou může být vyvíjen tlak na řemínek holí a hole samotné. Nordic Walking chůze je nejefektivnější při co největším rozsahu paží při odrážení. Regulování intenzity spočívá v pohybu rukou a síle odrážení holemi, nikoliv v rychlosti chůze. Tempo si samozřejmě každý určuje sám podle své fyzické kondice a zdatnosti.

Co je důležité:

Pevné uchycení hole na ruce řemínkem.
Normální chůze, volně otevřené ruce a hole podél těla, ruce se při chůzi volně pohybují. Jděte pomalu, ale prodlužujte kroky a pohyby rukou. Trup by se měl při chůzi mírně vychýlit dopředu (jako chůze proti větru), tělo držte vzpřímené, boky otáčejte směrem dopředu, během pohybu ruky musí být hůl pevně sevřená, když je ruka s holí zcela vzadu, je třeba stisk uvolnit a dlaň rozevřít. Paže jsou velice blízko těla. Odrážejte se holemi silou. Tempo chůze si samozřejmě určujte každý sám dle své fyzické kondice a zdatnosti.

No a teď už je jen na Vás přidat se k projektu JEDEME DÁL ! 

 

Sledujte nás 736 489 755 Napište nám

Copyright 2015 Fit Senior